top of page

Parent teacher association

Public·95 members

A The Twin Olasz Felirattal __HOT__



Az 1921-ben, az olaszországi Mandello del Larióban alapított vállalat az olasz motorkerékpár-gyártásban betöltött történelmi szerepéről, a motorversenyzésben világszerte betöltött szerepéről és az iparági innovációkról (többek között az első motorkerékpár centrális vázról, szélcsatorna használatáról és nyolchengeres motorjáról) ismert.[5]




A The Twin olasz felirattal



A Moto Guzzit a Corpo Aeronautico Militare (az olasz katonai légitársaság, CAM ) két pilótája, Giorgio Parodi, Giovanni Ravelli és szerelőjük Carlo Guzzi ötletéből fogant meg az első világháború alatt. Ugyanahhoz a Miraglia Osztaghoz osztották be őket, Velencén kívül,[10] ahol közel kerültek egymáshoz, annak ellenére, hogy eltérő társadalmi-gazdasági háttérből származtak. A háború után egy motorkerékpárcég létrehozását tervezték. Parodi (a gazdag genovai hajótulajdonosok fia) finanszírozná a vállalkozást, Ravelli (már híres pilóta és motorversenyző) a motorokat népszerűsítené a versenyzéshez, Guzzi pedig megtervezi a motorokat. Ravelli néhány nappal a háború vége után meghalt egy repülőgép-balesetben, és a Moto Guzzi logót alkotó sas szárnyai emlékeztetnek rá.[11]


A Moto Guzzi csak kisebb erőfeszítéseket tett a robogók fontos piacára való bejutásra, mivel a motorkerékpárok népszerűsége a második világháború után hanyatlott. Az olasz robogógyártók nem nézték jó szemmel a Moto Guzzi esetleges térnyerését. Az első nagykerekű robogó megalkotásával a kevésbé versenyzett közvetlenül a kiskerekű robogók gyártóival, mint például a Piaggio (Vespa) és a Lambretta. A háború utáni olasz motorkerékpár- és robogópiac kényes egyensúlyának szemléltetésére, amikor a Guzzi kifejlesztette saját prototípusát egy kiskerekű robogóra, a Lambretta egy kis V-ikermotorkerékpár prototípusával állt elő, amely azzal fenyegetett, hogy közvetlenül versenyez a Moto Guzzi profiljában. A két cég kompromisszumot kötött: a Guzzi soha nem gyártotta kiskerekű robogóját, a Lambretta pedig soha nem gyártott motorkerékpárt. A Lambretta által az 1953-as motorkerékpár-prototípuson készített hajtáslánc figyelemreméltóan hasonlít a Guzzi által több mint tíz évvel később kifejlesztett V-iker + kardántengely- elrendezésre, amely végül a vállalat ikonjává vált.


Ahogy a Guzzi továbbfejlesztette a V-twineket, a teljesítményt a nyolcvanas évek közepén növelték, amikor a Guzzi megalkotta a "small block" sorozat négyszelepes változatait. Ezek közül a 650-es és a 750-es 60 lóerős (45 kW), illetve 65 lóerős (48 kW) teljesítményű volt. A négyszelepes "small block" motorok gyártása az 1980-as évek végén befejeződött.


Ivano Beggio vezetésével az Aprilia S.p.A. 2000. április 14-én 65 millió dollárért felvásárolta a Moto Guzzi S.p.A.-t. Az eredeti sajtóközlemény szerint a szándék az volt, hogy a Moto Guzzi központja Mandello del Lario-ban marad, és megosztja az Aprilia technológiai, K+F képességeit és pénzügyi forrásait is. A megállapodás rövid életű maradt, mivel az Aprilia maga is pénzügyi nehézségekkel küzdött. Ugyanabban az időben, amikor az Aprilia megpróbált más gyártási területeken diverzifikálni, az új olasz törvények, amelyek a motorosok számára sisakot írnak elő, és a tizenéves motorosok biztosítási díjait emelik, súlyosan befolyásolták a vállalat jövedelmezőségét. Ennek ellenére az Aprilia nagy összegeket fordított a Mandello Moto Guzzi gyár felújítására, amelyet végül be is fejezett. A Ducati Motor Holding az Aprilia pénzügyi nehézségei alatt ismét ajánlatot tett a Moto Guzzira, ahogyan korábban is tette, amikor az Aprilia 2000-ben megvásárolta a Moto Guzzit. A többi lehetséges vevő között szerepelt a Kymco és a BRP leányvállalata, a Rotax is, és a Kymco tette állítólag a legmagasabb ajánlatot. A Moto Guzzi összeszerelő üzem 2004 márciusában rövid időre bezárt a pénzügyi nehézségek miatt.


Az Alabama és Monroe, valamint a Csodálatos fiú rendezője ezúttal lenyűgöző olasz tájakra kalauzol, hogy egy évtizedeken átívelő barátságot mutasson meg. A Nyolc hegy Paolo Cognetti hazánkban is kiadott, nagy sikerű regényéből készült filmadaptáció, amely a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri díját nyerte. 041b061a72


About

Welcome to the group! You can connect with other members, ge...

Members

bottom of page